
UNITED STATES DISTRICT COURT 
SOUTHERN DISTRICT OF FLORIDA 

 
CASE NO. 18-24227-CIV-ALTONAGA/Goodman 

 
JASON MILLER, 
 
 Plaintiff,  
v.  
 
GIZMODO MEDIA GROUP, LLC; et al.,  
 
 Defendants.  
_____________________________________/ 

 
ORDER 

 
 THIS CAUSE came before the Court on Defendants, Gizmodo Media Group, LLC 

(“Gizmodo”) and Katherine Krueger’s (“Krueger[’s]”) Motion for Summary Judgment [ECF No. 

155] submitted with their Statement of Undisputed Material Facts (“Defs.’ SOF”) [ECF No. 156].  

Defendants have submitted the Declarations of Krueger [ECF No. 157], Timothy Marchman [ECF 

No. 158], and Aleksander Chan [ECF No. 159] in support of the Motion.1  Plaintiff, Jason Miller, 

filed his Response [ECF No. 172] as well as his Statement of Facts (“Pl.’s SOF”) [ECF No. 171], 

to which Defendants filed a Reply [ECF No. 177] and Counterstatement to Plaintiff’s Additional 

Facts [ECF No. 178].   

 The Court has carefully considered the Amended Complaint [ECF No. 5], the parties’ 

submissions, the record, and applicable law.  Because there are no material facts in dispute that 

could defeat Defendants’ affirmative defense raising the New York fair report privilege, codified 

in section 74 of the New York Civil Rights law, the Motion is granted, and summary judgment 

will be entered by separate order. 

                                                 
1 The Krueger Declaration attaches Exhibits 1–17.  The Marchman Declaration attaches Exhibit 18.  
Defendants submitted Exhibits 19–24 separately.  (See Notice of Filing Materials in Support of Defendants’ 
Motion for Summary Judgment (“Notice of Supplementary Materials”) [ECF No. 160]).  

Case 1:18-cv-24227-CMA   Document 221   Entered on FLSD Docket 08/27/2019   Page 1 of 27



CASE NO. 18-24227-CIV-ALTONAGA/Goodman 
 

2 
 

I. BACKGROUND 
 

This is a defamation case.  (See generally Am. Compl.).  Plaintiff is a political strategist 

and commentator.   (See Defs.’ SOF ¶¶ 2, 39).  Krueger is the managing editor of a news website, 

Splinter.  (See id. ¶ 52).  Gizmodo is Splinter’s corporate parent.  (See Am. Compl. ¶¶ 19–20).  

Plaintiff alleges Defendants defamed him by publishing an online article (the “Article”) containing 

false accusations made against him in a confidential court filing and inaccurately characterizing 

the accusations.  (See generally id.).  The material undisputed facts follow.  

A. The Facts  
 

Plaintiff worked on campaigns, in the administrations of numerous pro-life politicians, and 

as a political commentator on CNN.  (See Defs.’ SOF ¶¶ 2, 39).2  The events at issue in this case 

began in the summer of 2016, when Plaintiff served as a Senior Communications Advisor for the 

2016 presidential campaign.  (See id. ¶ 4).  In August 2016, Plaintiff hired Arlene Delgado 

(“Delgado”) to work as a spokesperson for the campaign.  (See id. ¶ 11).  Delgado is a Harvard 

Law School graduate and member of the New York bar.  (See id. ¶ 8).  She has appeared on 

numerous radio and television shows and has been published in multiple news outlets.  (See id. ¶ 

9).  

In October 2016, Plaintiff and Delgado began an affair.  (See id. ¶¶ 15–16).  The affair 

resulted in Delgado’s pregnancy.  (See id. ¶ 25).  In July 2017, Plaintiff and Delgado’s son was 

born.  (See id. ¶ 41).  Articles about the affair, birth of Plaintiff and Delgado’s son, and subsequent 

custody dispute have appeared in publications including the Atlantic, Talking Points Memo, the 

New York Post, the Daily Mail and Vanity Fair.  (See id. ¶ 43).   

 

                                                 
2 All facts are considered undisputed unless otherwise indicated.  

Case 1:18-cv-24227-CMA   Document 221   Entered on FLSD Docket 08/27/2019   Page 2 of 27



CASE NO. 18-24227-CIV-ALTONAGA/Goodman 
 

3 
 

 

1. The Family Court Action 
 

In July 2017, Plaintiff initiated a custody proceeding in Miami-Dade County, Florida 

Family Court (the “Family Court Action”).  (See id. ¶ 42).  On September 14, 2018, Delgado filed 

a document entitled “Mother’s Supplement to Mother’s March 2018 Motion for Court to Consider 

Psychological Evaluation of the Father” (the “Supplement”) in the Family Court Action.  (See id. 

¶ 44; Krueger Decl., Ex. 9, Supplement [ECF No. 157-9]).  The parties dispute whether the 

Supplement has been sealed since it was filed or whether it is publicly available.3  (See Defs.’ SOF 

¶¶ 45–50; Pl.’s SOF ¶¶ 45–50).   

In the Supplement, Delgado accuses Plaintiff of having an affair with and impregnating 

“Jane Doe” years earlier, slipping her an “abortion pill,” and killing her unborn child without her 

consent.  (Supplement 2–3).4  The Supplement states, in part:  

In summer 2018, [Delgado] was informed as follows: 
 
1. In 2012, Mr. Miller, while working for Jamestown Associates, was working 

closely with the firm’s Florida clients.  
 

2. As part of this, Mr. Miller spent significant time in Orlando, FL.  
 

3. Evenings with clients and colleagues sometimes entailed steakhouse dinners 
followed by strip clubs and/or patronage of escorts for some of the participants. 
  

4. During one such evening, Mr. Miller and other colleagues/clients visited 
Rachel’s Gentleman’s Club, a strip club in Orlando (which also has a West 
Palm Beach location).  
 

5. At the time, Mr. Miller was already married to his wife (whom he married in 
July 2008) and had a 4-year-old daughter (who was born in late 2008).  
 

                                                 
3 As explained infra in section III(A), whether the Supplement was sealed does not affect the Court’s 
analysis.  
 
4 The Court relies on the pagination generated by the Case Management/Electronic Case Files system, 
which appears as a header on all filings. 

Case 1:18-cv-24227-CMA   Document 221   Entered on FLSD Docket 08/27/2019   Page 3 of 27



CASE NO. 18-24227-CIV-ALTONAGA/Goodman 
 

4 
 

6. Mr. Miller met a stripper that evening, which [sic] will be referred to herein as 
“Jane Doe” (Mother has individual’s full name).  
 

7. Mr. Miller had sexual intercourse with Jane Doe and continued a sexual 
relationship with her for some unknown period of time.  
 

8. Jane Doe became pregnant.  
 

9. Shortly thereafter, according to Jane Doe, Mr. Miller visited her apartment with 
a Smoothie beverage.  
 

10. Unbeknownst to Jane Doe, the Smoothie contained an abortion [p]ill.  
 

11. The pill induced an abortion, and Jane Doe wound up in a hospital emergency 
room, bleeding heavily and nearly went into a coma.  
 

12. The unborn child died.  
 

(Id. (alterations added; emphasis in original)).   

 The Supplement identifies Delgado’s sources for the information.  (See id. 4–11).  It states 

Delgado initially discovered the accusations from a man she met on Twitter, who told Delgado he 

received the information about Jane Doe from “multiple” sources whom he believed were 

“credible.”  (Id. 7 (quotation marks in original; emphasis removed)).  He cautioned the account 

was “unverified by him” and he was “unable to vouch for its veracity.”  (Id.).  The Supplement 

states a private investigator contacted Jane Doe, but she “was not interested in speaking out.”  (Id. 

3).   

 The Supplement further states Delgado notified a journalist after learning of the 

accusations, and the journalist (1) contacted Jane Doe via Facebook, spoke to her, her friends, and 

her family; (2) traveled to Florida to investigate the story (see id. 9); (3) “confirmed the account 

directly with the victim herself”; and (4) stated Jane Doe’s instant reaction was “‘Yes, that 

happened to me — how did you know? Who told you?’” (id.). 

Case 1:18-cv-24227-CMA   Document 221   Entered on FLSD Docket 08/27/2019   Page 4 of 27



CASE NO. 18-24227-CIV-ALTONAGA/Goodman 
 

5 
 

According to the Supplement, the journalist told Delgado he had “all [he] need[ed]” to 

write the story (id. (alternations added)), but the journalist had not published a report on the story 

due to his editors’ concern “Jane Doe would backtrack” (id. 10–11).  The Supplement states the 

journalist “continues working on the report.”  (Id. 11).  

2. The Splinter Article  
 

On September 21, 2018, Krueger received a message from a source who informed her 

Delgado filed the Supplement in the Family Court Action.  (See Defs.’ SOF ¶ 55).  The source sent 

Krueger a copy of the Supplement.  (See id.).   Krueger confirmed with Delgado the document was 

an authentic copy of the Supplement.  (See id. ¶¶ 56, 82; Krueger Decl. ¶ 53).   

Krueger reviewed the Supplement in full and prepared to write a report on it.  (See Defs.’ 

SOF ¶ 59; Krueger Decl. ¶ 56).  She intended to write “a straight forward report on a filed court 

document” and to “closely track the allegations made in the Supplement.”  (Kreuger Decl. ¶ 57).  

Prior to drafting, Krueger sent an electronic message to her editor, Timothy Marchman, stating, “I 

think I’m mostly gonna let [the allegations] speak for themselves? And just hew closely to the doc 

as filed . . . .”  (Id., Ex. 10, Krueger/Marchman Electronic Correspondence [ECF No. 157-10] 7 

(alterations added)).   Marchman responded, “[this is] one to play straight.”  (Id. (alteration added)).   

Krueger drafted the Article.  (See Defs.’ SOF ¶ 80; Krueger Decl. ¶ 59).   It was then edited 

by Splinter Editor-in-Chief Aleksander Chan and Deputy Editor Jack Mirkinson.  (See Defs.’ SOF 

¶ 85; Krueger Decl. ¶ 59).   

On September 21, 2018, Splinter published the Article, titled “Court Docs Allege Ex-

Trump Staffer Drugged Woman He Got Pregnant With ‘Abortion Pill,’” on its website.  (See 

Krueger Decl. ¶ 59; id., Ex. 1, Article [ECF No. 157-1]).  The opening paragraph of the Article 

states:  

Case 1:18-cv-24227-CMA   Document 221   Entered on FLSD Docket 08/27/2019   Page 5 of 27



CASE NO. 18-24227-CIV-ALTONAGA/Goodman 
 

6 
 

The ongoing custody battle between former Trump campaign operatives Jason 
Miller and A.J. Delgado has taken another nasty turn: In an explosive new court 
filing, Delgado’s legal team alleges that Miller — prior to their [sic] own high-
profile extramarital romance — carried out an affair with a woman he met at an 
Orlando strip club.  Additionally, the court documents claim, when the woman 
found out she was pregnant, Miller surreptitiously dosed her with an abortion pill 
without her knowledge, leading, the woman claims, to the pregnancy’s termination 
and nearly her death. 

 
(Article 2).  The Article provides background information on Plaintiff and Delgado’s affair.  It 

includes hyperlinks to articles in the Atlantic and Page Six about the relationship, child, and 

custody battle.  (See id. 3–4).  The Article states the Supplement was “filed in Miami-Dade Circuit 

Court on Sept. 14 and obtained by Splinter” and “Delgado confirmed the document’s authenticity 

to Splinter but declined to comment further.”  (Id. 3).   

The Article describes how Delgado obtained the information she includes in the 

Supplement.  It states Delgado initially learned of the story from a man she sought out on Twitter, 

after he “tweeted cryptic messages at Miller referencing the Orlando strip club by name and saying 

[he] want[s] his ‘unethical immoral deals’ to come to light.’”  (Id. 4 (alterations added)).  The 

Article states Delgado relayed the allegations to a journalist, “who spoke with Jane Doe to confirm 

details about the story.”  (Id.).  Quoting the Supplement, the Article states: 

When the journalist asked about the account, the filing says, “Jane Doe’s instant 
reaction was: ‘Yes, that happened to me—how did you know? Who told you?’” 

 
 (Id.).  The end of the Article invites viewers to “[r]ead the full court filing below.”  (Id. (alteration 

added)).  It embeds a full copy of the Supplement, which readers can review in full without leaving 

the webpage.  (See id. 6–7; Defs.’ SOF ¶ 91).  

After the Article was published, Plaintiff’s counsel contacted Gizmodo and stated the 

allegations in the Supplement were false.  (See Defs.’ SOF ¶ 92).  Within an hour, Defendants 

updated the Article to include Plaintiff’s denial.  (See id.).  The next day, Plaintiff posted a series 

Case 1:18-cv-24227-CMA   Document 221   Entered on FLSD Docket 08/27/2019   Page 6 of 27



CASE NO. 18-24227-CIV-ALTONAGA/Goodman 
 

7 
 

of tweets on his public Twitter page stating the accusations in the Supplement and Article “have 

already been disproven by at least one reporter . . . .”  (Id. ¶ 93 (quoting Jason Miller tweet dated 

Sept. 22, 2018 [ECF 157-16] 3; alteration added)).  Shortly thereafter, the journalist referenced in 

the Supplement tweeted: “I have not disproven such claims and to say so is inaccurate,” and “[i]t 

is indeed accurate that I spoke to two women in Florida who made claims similar to the ones listed 

in Ms. Delgado’s filing.”  (Id. ¶ 94 (quoting Yashar Ali tweet dated Sept. 22, 2018 [ECF No. 157-

17] 2 (alteration added)).  Defendants updated the Article to include both Plaintiff’s tweeted denial 

of the allegations, as well as the journalist’s tweets in response, within an hour of Plaintiff’s initial 

Twitter posts.  (See id. ¶ 95; Article 5).   

3. Krueger’s and her Editors’ Unrebutted Testimony  
 

Krueger, Mirkinson, and Chan stated the goal of the Article was to report on the fact the 

Supplement had been filed and describe the Supplement’s contents.  (See Krueger Decl. ¶ 57; 

Notice of Supplementary Materials, Ex. 41, Jack Mirkinson Deposition [ECF No. 160-23] 3:18–

21; Chan Decl. ¶ 85).  Krueger stated she and her editors embedded the entire Supplement at the 

end of the Article so readers could “review [the Supplement] in full and judge for themselves 

whether there was additional information in the Supplement that might change their view regarding 

the allegations.”  (Krueger Decl. ¶ 88 (alteration added)).  Krueger further stated the Article 

“closely tracks the information contained in the Supplement” and “includes 19 separate references 

to ‘court documents,’ the ‘filing,’ and the like.”   (Id.  ¶ 66). 

                                                 
5 Plaintiff disputes Chan edited the Article with the intention of keeping it a straightforward report on the 
Supplement and its allegations.  (See Defs.’ SOF ¶ 86; Pl.’s SOF ¶ 86).  In support, Plaintiff cites excerpts 
from Chan’s deposition in which Chan testifies Krueger chose which allegations from the Supplement to 
include in the Article and that he added the phrase “Delgado’s legal team” to the Article because he did not 
realize the Supplement was in fact filed by Delgado pro se.  (See Pl.’s SOF ¶ 86 (citing Aleksander Chan 
Deposition [ECF No. 171-28])).  Neither excerpt creates a material dispute of fact regarding Chan’s intent 
to straightforwardly report on the Supplement.  
 

Case 1:18-cv-24227-CMA   Document 221   Entered on FLSD Docket 08/27/2019   Page 7 of 27



CASE NO. 18-24227-CIV-ALTONAGA/Goodman 
 

8 
 

During the editing process, Chan modified the last sentence of the opening paragraph, or 

the “lede,” by changing the phrase “she claims” in the original draft to “the woman claims.”  

(Defs.’ SOF ¶ 87;6 Kreuger Decl. ¶¶ 63, 82; Chan Decl. ¶ 10; Article 2).  As published, the sentence 

reads: “Additionally, the court documents claim, when the woman found out she was pregnant, 

Miller surreptitiously dosed her with an abortion pill without her knowledge, leading, the woman 

claims, to the pregnancy’s termination and nearly her death.”  (Article 2 (emphasis added)).   

Chan testified he made this revision to clarify the court-filed Supplement stated the victim 

herself had confirmed the allegations to the journalist.  (See Defs.’ SOF ¶ 88; Chan Decl. ¶¶ 10–

11).  He stated the lede is “describing in a shorthand fashion information that the reader will learn 

in more detail later in the article.”  (Chan Decl. ¶ 11).  Chan elaborated, “the Article proceeds to 

explain to the reader precisely how and to whom Jane Doe confirmed the story and it even includes 

the actual confirming quote from the victim that was contained in the Supplement.”  (Id.).   

Both Krueger and Marchman stated they viewed the clause “the woman claims” as a 

subordinate clause to the sentence’s prior reference to “the court documents claim.”  (Krueger 

Decl. ¶ 63 (internal quotation marks omitted); Marchman Decl. ¶ 19; Defs.’ SOF ¶ 89).  Read in 

context, they understood it to mean the Supplement “included a confirmation from the victim to 

the journalist that the events described had happened.”  (Marchman Decl. ¶ 20; see also Krueger 

Decl. ¶¶ 63, 82–83).   

 Chan further testified he revised the lede to include the phrase, “Delgado’s legal team,” 

although he now understands Delgado filed the document as a pro se plaintiff.  (Chan Decl. ¶ 12 

(internal quotation marks omitted)).  He said he does not find the phrase misleading, as “the Article 

                                                 
6 Plaintiff disputes the fact presented in paragraph 87, but he does not dispute Chan made this revision.  (See 
Pl.’s SOF ¶ 87).  Plaintiff only disputes whether the revision made the passage inaccurate and misleading.  
(See id.).  

Case 1:18-cv-24227-CMA   Document 221   Entered on FLSD Docket 08/27/2019   Page 8 of 27



CASE NO. 18-24227-CIV-ALTONAGA/Goodman 
 

9 
 

consistently informs the reader that these are ‘Delgado’s allegations” and because Delgado is an 

attorney.  (Id.).  Krueger likewise stated the Article “over and over makes it clear to the readers 

that these are ‘Delgado’s allegations, that ‘Delgado says,’ and that it is ‘Delgado’ who is asking 

the court to order Miller to have a psychological examination . . . .”  (Krueger Decl. ¶ 80 (alteration 

added)).  

 In addition, Krueger stated she included the facts that Splinter “obtained” the Supplement 

and Delgado verified its “authenticity” in the Article to inform readers she obtained the document 

through means other than the court docket.  (See id. ¶¶ 84–86 (quotation marks in original)).  She 

testified she did not omit any material portion of the Supplement in the Article because the entire 

Supplement was embedded in the Article.  (See id. ¶¶ 87–93).  Krueger, Chan, and Marchman all 

declare they found the Article to be a straightforward, fair and accurate report on the contents of a 

court document.  (See id. ¶ 7; Chan Decl. ¶ 14; Marchman Decl. ¶ 21).   

B. Procedural History  
 

On October 18, 2018, Plaintiff filed an Amended Complaint stating a defamation claim 

and four related causes of action against Defendants.  (See generally Am. Compl.).  Defendants 

filed a Corrected Motion to Dismiss the Amended Complaint [ECF No. 44], arguing in part the 

defamation claim should be dismissed under New York’s fair report privilege and on First and 

Fourteenth Amendment grounds.  On April 24, 2019 the Court granted in part the Motion to 

Dismiss (“Dismissal Order”), dismissing all but Plaintiff’s defamation claim.  (See Dismissal 

Order [ECF No. 110]).   

As to the defamation claim, the Court found Plaintiff sufficiently stated a claim for 

defamation at the motion-to-dismiss stage — even if the fair report privilege applied — because 

he plausibly alleged the Article was not a fair and accurate report of the Supplement.  (See id. 12–

Case 1:18-cv-24227-CMA   Document 221   Entered on FLSD Docket 08/27/2019   Page 9 of 27



CASE NO. 18-24227-CIV-ALTONAGA/Goodman 
 

10 
 

20).  Defendants filed their Answer [ECF No. 118] on May 7, 2019, alleging as an affirmative 

defense the New York fair report privilege.  (See id. 21).   On June 27, 2019, Defendants filed the 

present Motion for Summary Judgment.  

II. LEGAL STANDARD 
 

Summary judgment is rendered if the pleadings, the discovery and disclosure materials on 

file, and any affidavits show there is no genuine issue as to any material fact and the movant is 

entitled to judgment as a matter of law.  See Fed. R. Civ. P. 56(a), (c).  An issue of fact is “material” 

if it might affect the outcome of the case under the governing law.  See Anderson v. Liberty Lobby, 

Inc., 477 U.S. 242, 248 (1986).  It is “genuine” if the evidence could lead a reasonable jury to find 

for the non-moving party.  See id.; see also Matsushita Elec. Indus. Co. v. Zenith Radio Corp., 475 

U.S. 574, 587 (1986).  The moving party has the burden of proving the absence of a genuine issue 

of material fact, and all factual inferences are drawn in favor of the non-moving party.  See Allen 

v. Tyson Foods Inc., 121 F.3d 642, 646 (11th Cir. 1997).  If there are any factual issues, summary 

judgment must be denied and the case proceeds to trial.  See Whelan v. Royal Caribbean Cruises 

Ltd., No. 1:12-CV-22481, 2013 WL 5583970, at *2 (S.D. Fla. Aug. 14, 2013) (citing Envtl. Def. 

Fund v. Marsh, 651 F.2d 983, 991 (5th Cir. 1981)).   

A defendant seeking summary judgment based on an affirmative defense, such as the New 

York fair report privilege, has the burden of showing “beyond peradventure all of the essential 

elements of the . . . defense to warrant judgment in [its] favor.”  Fontenot v. Upjohn Co., 780 F.2d 

1190, 1194 (5th Cir. 1986) (alterations added; emphasis in original). 

III. DISCUSSION 
 

Defendants request summary judgment on three separate grounds: (1) the Article is 

protected by New York’s fair report privilege; (2) Defendants did not make any defamatory 

Case 1:18-cv-24227-CMA   Document 221   Entered on FLSD Docket 08/27/2019   Page 10 of 27



CASE NO. 18-24227-CIV-ALTONAGA/Goodman 
 

11 
 

statements of fact; and (3) there is no evidence Defendants acted with actual malice.  (See generally 

Mot.).  Because the Court finds undisputed material facts show the Article is privileged under New 

York law, it does not reach the second and third grounds.7   

Under New York’s fair report privilege, codified in section 74 of its Civil Rights Law, “A 

civil action cannot be maintained against any person, firm, or corporation, for the publication of a 

fair and true report of any judicial proceeding . . . .”  N.Y. Civ. Rights Law § 74 (alteration and 

emphasis added).  The purpose of the statutory privilege is to protect reports of judicial proceedings 

“made in the public interest.”  Williams v. Williams, 23 N.Y.2d 592, 599 (N.Y. 1969).   

A publication is considered “fair and true” if it is “substantially accurate.” Cholowsky v. 

Civiletti, 887 N.Y.S.2d 592, 595–96 (App. Div. 2d Dep’t 2009) (quoting Holy Spirit Ass’n for 

Unification of World Christianity v. New York Times Co., 49 N.Y.2d 63, 67 (N.Y. 1979)) (internal 

quotation marks omitted).  “A report is substantially accurate if, despite minor inaccuracies, it does 

not produce a different effect on a reader than would a report containing the precise truth.”  

Karedes v. Ackerley Grp., Inc., 423 F.3d 107, 119 (2d Cir. 2005) (internal quotation marks and 

citations omitted).  In contrast, a report is not substantially accurate “if it would have a different 

effect on the mind of the recipient than the actual truth.”  Id. (internal quotation marks and citation 

omitted).  

                                                 
7 After filing his Response, Plaintiff filed a Motion for Leave to Amend or Supplement Sword and Shield 
Objections or, Alternatively, to File Surreply [ECF No. 185].  Plaintiff sought to elaborate on his “sword 
and shield” objections, which he raised in response to Defendants’ evidence that: (1) the Supplement was 
not sealed, and (2) they did not act with actual malice.  (See id. 6–7).  Setting aside the fact that this filing 
was submitted after the deadline for pretrial motions in the Amended Scheduling Order [ECF No. 101], 
allowing Plaintiff supplemental briefing on these matters would not change the Court’s analysis because 
the Court assumes for purposes of this Order that the Supplement was sealed, and the Court does not reach 
Defendants’ actual malice argument.  

Case 1:18-cv-24227-CMA   Document 221   Entered on FLSD Docket 08/27/2019   Page 11 of 27



CASE NO. 18-24227-CIV-ALTONAGA/Goodman 
 

12 
 

The Court first clarifies how the fair report privilege applies to publication of the 

Supplement, and then explains why the material facts of record show the Article is a fair and true 

report as a matter of law, leaving no triable issue of fact on Defendants’ affirmative defense.     

A. New York Civil Rights Law Section 74 Applies to the Supplement  
 
The parties contest whether the fair report privilege applies to the Supplement because the 

Supplement was sealed.  (See Mot. 12–15; Resp. 5–9).  Plaintiff argues New York Civil Rights 

Law section 74 does not apply to the Supplement under an exception for reports on sealed family 

court filings.  (See Resp. 5–9 (citing Stevenson v. News Syndicate Co., 96 N.Y.S. 2d 751 (App. 

Div. 2d Dep’t 1950), aff’d, 302 N.Y. 81 (N.Y. 1950); and Shiles v. News Syndicate Co., 27 N.Y.2d 

9 (N.Y. 1970)).  According to Defendants, the exception Plaintiff identifies is narrow and limited 

to filings in matrimonial actions sealed under section 235(1) of New York’s Domestic Relations 

Law.  (See Mot. 15).  Defendants contend the narrow exception does not apply to the Supplement.  

(See id.).  

The Court agrees with Defendants.  Under a long line of New York cases — as noted in 

the Dismissal Order (see Dismissal Order 9) — New York’s fair report privilege generally applies 

to sealed documents.  See, e.g., Keogh v. N.Y. Herald Tribune, Inc., 274 N.Y.S.2d 302, 305 (Sup. 

Ct. 1966) (applying privilege to reports of grand jury proceedings even though they are 

confidential); Freeze Right Refrigeration & Air Conditioning Servs., Inc. v. City of New York, 475 

N.Y.S.2d 383, 388 (App. Div. 1st Dep’t 1984) (explaining “the activities of the agency need not 

be public for the statutory privilege to apply”); Komarov v. Advance Magazine Publishers, Inc., 

691 N.Y.S.2d 298, 300 (N.Y. Sup. Ct. 1999) (concluding section 74 applies to a report on an 

affidavit of an FBI agent that was “not prepared for public consumption”); Grab v. Poughkeepsie 

Newspapers, Inc., 399 N.Y.S.2d 97, 98 (N.Y. Sup. Ct. 1977) (applying the privilege to coverage 

Case 1:18-cv-24227-CMA   Document 221   Entered on FLSD Docket 08/27/2019   Page 12 of 27



CASE NO. 18-24227-CIV-ALTONAGA/Goodman 
 

13 
 

of confidential youth offender proceedings); Gubarev v. BuzzFeed, Inc., 340 F. Supp. 3d 1304, 

1314 (S.D. Fla. 2018) (applying New York law and finding “New York courts have extended the 

term ‘official proceeding’ to cover any official investigation even if it is not open to the public.”).    

Plaintiff’s reliance on the exceptions set forth in Stevenson and Shiles is misplaced.  

Stevenson concerned a prior version of New York’s fair report statute, section 337 of the Civil 

Practice Act, which expressly applied only to reports of “public” proceedings and has since been 

repealed.  Stevenson, 96 N.Y.S.2d at 753; see also Keogh, 274 N.Y.S.2d at 305 (explaining “[t]he 

word ‘public’ was subsequently deleted from section 337 . . . and is not contained in section 74”) 

(alterations added)).8  Shiles sets forth a limited exception to the fair report privilege, applicable 

only to materials sealed under section 235(1) of New York’s Domestic Relations Law.  See 27 

N.Y.2d at 12–13.  The Shiles opinion does not hold the exception should expand beyond the 

specific statute at issue, and the Court finds no basis to support Plaintiff’s contention that Shiles 

limits the fair report privilege to reports serving “the administration of justice.”  (Resp. 7).  A close 

reading of Shiles shows the court identified a narrow exception to the fair report privilege based 

on the New York legislature’s intent in enacting section 235(1) of the Domestic Relations Law.  

See 27 N.Y.2d at 18 (“In short, section 74 of the Civil Rights Law does not afford a party a license 

to destroy by indirection the salutary protection afforded by section 235 of the Domestic Relations 

Law.”).  

                                                 
8 Even if removal of the word “public” from section 74 did not change the meaning of the statute, as Plaintiff 
asserts (see Resp. 8), Stevenson also turned on the fact that the articles at issue were based on an affidavit 
that was confidential under Rule 278 of the New York Rules of Civil Practice, which rendered matrimonial 
filings confidential.  See 96 N.Y.S.2d at 752–53, 755.  Section 235 of the Domestic Relations Law, analyzed 
in Shiles, replaced Rule 278 of the Rules of Civil Practice.  See Shiles, 27 N.Y.2d at 13, n.2.  Thus, like 
Shiles, Stevenson involves an exception for filings in matrimonial actions that are sealed by operation of 
New York statute, which is not applicable here.  
 

Case 1:18-cv-24227-CMA   Document 221   Entered on FLSD Docket 08/27/2019   Page 13 of 27



CASE NO. 18-24227-CIV-ALTONAGA/Goodman 
 

14 
 

Indeed, after Shiles, courts have continued to apply the fair report privilege to family court 

proceedings not governed by section 235(1) of the Domestic Relations Law, regardless of whether 

the information served the public interest.9  See, e.g., Zappin v. NYP Holdings Inc., 769 F. App’x 

5, 8 (2d Cir. 2019) (applying section 74 to an article about matrimonial proceedings); Gillings v. 

New York Post, 87 N.Y.S.3d 220, 223 (App. Div. 2d Dep’t 2018) (applying section 74 to article 

describing divorce action).  Moreover, courts interpreting Shiles have found it only applies to 

reports on filings rendered confidential by operation of section 235(1) of the Domestic Relations 

Law.  See Zappin, 769 F. App’x at 8 (declining to extend Shiles to matrimonial proceedings under 

section 235(2) of the Domestic Relations Law); Grab, 399 N.Y.S.2d at 98 (distinguishing Shiles 

because it involved papers filed in a matrimonial action which a New York statute required be 

sealed).  

Here, it is undisputed the Supplement was filed in a custody proceeding in the Miami-Dade 

County, Florida family court.  (See Defs.’ SOF ¶¶ 42, 44).  The Family Court Action is not 

governed by section 235(1) of New York’s Domestic Relations Law.10  Accordingly, Shiles does 

not bar Defendants from defensively asserting a privilege under section 74.   

 

 

                                                 
9 Plaintiff interprets Shiles to mean the fair report privilege only applies to reports on sealed court filings if 
the filing is about a matter of public concern.  (See Resp. 6–8).  Based on this view, Plaintiff argues the 
privilege does not apply because the Supplement is a sealed court filing about a matter of private concern.  
(See id.).  Even if Plaintiff’s reading of Shiles were correct, the privilege would likely still apply to a fair 
report on the Supplement because Plaintiff is a public figure and media coverage of his affair and custody 
dispute makes it more likely the Supplement is about a matter of public concern.  (See Defs.’ SOF ¶¶ 1, 36, 
43).   
 
10 Florida family court actions are presumptively open to the public.  See Barron v. Fla. Freedom 
Newspapers, Inc., 531 So. 2d 113, 119 (Fla. 1988) (holding presumption of openness for all court 
proceedings applies to dissolution proceedings).  

Case 1:18-cv-24227-CMA   Document 221   Entered on FLSD Docket 08/27/2019   Page 14 of 27



CASE NO. 18-24227-CIV-ALTONAGA/Goodman 
 

15 
 

 

B. “Fair and True” Report 
 

The Court “may determine as a matter of law whether allegedly defamatory publications 

are fair and true reports of official proceedings.”  Nix v. ESPN, Inc., 772 F. App’x 807, 812 (11th 

Cir. 2019) (applying New York law) (citation and internal quotation marks omitted).  For a report 

to be characterized as “fair and true” within the meaning of section 74, “it is enough that the 

substance of the article be substantially accurate.”  Holy Spirit Ass’n for the Unification of World 

Christianity, 49 N.Y.2d at 67.  The language used in the Article “should not be dissected and 

analyzed with a lexicographer’s precision.”  Id. at 68.  Instead, “[t]he term ‘fair and true report’ 

has been given a liberal interpretation.”  Alf v. Buffalo News, Inc., 953 N.Y.S.2d 797, 798–99 (App. 

Div. 4th Dep’t 2012), aff’d, 21 N.Y.3d 988 (N.Y. 2013) (alteration added; citations omitted). 

As explained, “[a] report is ‘substantially accurate’ if, despite minor inaccuracies, it does 

not produce a different effect on the reader than would a report containing the precise truth.”  Nix, 

772 F. App’x at 808 (citation and internal quotation marks omitted; alteration added).  A report is 

not substantially accurate where “it would have a ‘different effect’ on the mind of the recipient 

than the ‘actual truth.’”  Karedes, 423 F.3d at 119 (citation omitted).  “Section 74 does not afford 

protection if the specific statements at issue, considered in their context, suggest[] more serious 

conduct than that actually suggested in the official proceeding.”  Id. (citation and internal quotation 

marks omitted; alteration in original).  Whether a report is “fair and true” focuses on whether the 

report “attributes to Plaintiff[] misconduct beyond that alleged” in the court document.  Gubarev, 

340 F. Supp. 3d at 1318 (alteration added).  Any fair report analysis requires the court read the 

challenged statements “in the context of the entire statement or publication as a whole, tested 

Case 1:18-cv-24227-CMA   Document 221   Entered on FLSD Docket 08/27/2019   Page 15 of 27



CASE NO. 18-24227-CIV-ALTONAGA/Goodman 
 

16 
 

against the understanding of the average reader . . . .”  Aronson v. Wiersma, 65 N.Y.2d 592, 594 

(N.Y. 1985) (alteration added; citations omitted).   

Plaintiff identifies four inaccuracies in the Article he claims run afoul of the “fair and true” 

standard.  Plaintiff argues: (1) the phrase “the woman claims” in the last sentence of the opening 

paragraph is misleading because it attributes the accusations to the victim herself, as opposed to 

Delgado (see Resp. 15); (2) the statement the Supplement was filed by “Delgado’s legal team” 

suggests it was vetted by a team of lawyers when in fact it was filed by Delgado herself (see id. 

17); (3) the statement Splinter “obtained” the Supplement and verified its “authenticity” suggests 

Defendants independently investigated the allegations in the Supplement, which they did not (see 

id.); and (4) the Supplement omits facts that would cast doubt on the veracity of the allegations, if 

included (see id. 17–18).  The Court addresses each alleged inaccuracy in the Article in turn.  

1. First Alleged Inaccuracy  

The last sentence of the opening paragraph of the Article reads: “Additionally, the court 

documents claim, when the woman found out she was pregnant, Miller surreptitiously dosed her 

with an abortion pill without her knowledge, leading, the woman claims, to the pregnancy’s 

termination and nearly her death.”  (Article 2 (emphasis added)).  Plaintiff argues in the Dismissal 

Order the Court already determined the phrase is misleading.  (See Resp. 11, 15).  Plaintiff also 

asserts the phrase renders the Article substantially inaccurate because it is ambiguous and gives 

greater credence to Delgado’s unverified claims than appropriate.  (See id. 12, 15).   

As a preliminary matter, the Dismissal Order did not decide the phrase “the woman claims” 

renders the Article misleading.  (See Dismissal Order 13–20).  The Court found only that, at the 

motion-to-dismiss stage, Plaintiff’s allegations stated a plausible claim of defamation; that is, the 

Court could not conclude the Article did not produce a different effect on the average reader than 

Case 1:18-cv-24227-CMA   Document 221   Entered on FLSD Docket 08/27/2019   Page 16 of 27



CASE NO. 18-24227-CIV-ALTONAGA/Goodman 
 

17 
 

would a report on the Supplement.  (See id. 15–16).  Summary judgment presents a higher bar, and 

Plaintiff “may not rest upon mere allegation or denials of his pleading but must set forth specific 

facts showing there is a genuine issue for trial.”  Anderson, 477 U.S. at 256; see also Gubarev, 340 

F. Supp. 3d at 1312.   

With the summary judgment standard in mind, review of the record shows the Article: (a) 

states the allegations come from an “explosive new court filing” in the “ongoing custody battle” 

between Plaintiff and Delgado (Article 2); (b) describes the “acrimony” between Plaintiff and 

Delgado (id. 4); (c) describes how Delgado obtained the information (see id.); (d) quotes the 

victim’s alleged reaction to the journalist, exactly as it is quoted in the Supplement (see id. (quoting 

Jane Doe stating: “Yes, that happened to me — how did you know? Who told you?” (internal 

quotation marks omitted)), see also Supplement 9 (same)); and significantly (e) embeds a full copy 

of the Supplement, so readers can review the Supplement without leaving the webpage (see Defs.’ 

SOF ¶ 91).  Considering these undisputed facts, the Article is a substantially accurate report on the 

Supplement under New York law. 

Holy Spirit Association for Unification of World Christianity v. New York Times Company, 

49 N.Y.2d 63, and its progeny are instructive.11  In Holy Spirit, The New York Times published 

articles based on three intelligence documents containing information from an unidentified source.  

See 49 N.Y.2d at 66.  The Times acknowledged information from one of the documents was 

unverified but reported information in that document was “confirmed and elaborated” in the other 

two documents, failing to disclose the information in those documents was also unverified.  Id. at 

67.  The court affirmed summary judgment in favor of the Times.  See id. at 68.  It reasoned even 

                                                 
11 As noted in the Order denying Defendants’ Motion for Reconsideration [ECF No. 117], Holy Spirit is a 
summary judgment case, not a motion-to-dismiss case.  (See Reconsideration Order [ECF No. 139] 3).  
Holy Spirit is more persuasive and relevant at this stage of the proceedings.  

Case 1:18-cv-24227-CMA   Document 221   Entered on FLSD Docket 08/27/2019   Page 17 of 27



CASE NO. 18-24227-CIV-ALTONAGA/Goodman 
 

18 
 

if the phrase “confirmed and elaborated” denoted “a sense of legitimacy which . . . could be 

characterized as imprudent given the unverified nature of the reports,” the phrase was not enough 

to “render the newspaper articles unfair.”  Id. (alteration added). 

Since Holy Spirit, courts have repeatedly found misstatements do not render an article 

substantially inaccurate where reading the full article corrects the misstatement or where the 

misstatement is minor.   See, e.g., Becher v. Troy Publ’g Co., Inc., 589 N.Y.S.2d 644, 648 (App. 

Div. 3d Dep’t 1992) (finding articles that falsely suggested the plaintiff had been indicted on felony 

bribery charges were fair and accurate where the articles later correctly described the charges as 

misdemeanors for lesser offenses); see also Alf, 953 N.Y.S.2d at 799 (holding articles stating 

company admitted to repeatedly overcharging the government millions of dollars were 

substantially accurate, even though the company only pled guilty to a single charge of submitting 

a false document, because a review of the plea agreement in full supported the statement); Silver 

v. Kuehbeck, No. 05 Civ. 35 (RPP), 2005 WL 2990642, at *16 (S.D.N.Y. Nov. 7, 2005), aff’d, 217 

F. App’x 18 (2d Cir. 2007) (dismissing defamation claim based on section 74 because statement 

was a substantially accurate report of a judicial proceeding “in view of the entire article in which 

[the] statement appeared”) (alteration added).  

Here, as in Holy Spirit and its progeny, the contested phrase is substantially accurate when 

read in the context of the whole Article.  Several aspects of the Article and the unrebutted evidence 

support this conclusion. 

First, according to Krueger and her editors, the sentence reading “court documents claim . 

. .  the woman claims,” was intended to mean that according to the Supplement, the journalist 

confirmed the accusations with the victim.  (See Kreuger Decl. ¶ 63; Marchman Decl. ¶¶ 19–20; 

Chan Decl. ¶ 11).  In drafting the Article, Krueger intended to “closely track the allegations made 

Case 1:18-cv-24227-CMA   Document 221   Entered on FLSD Docket 08/27/2019   Page 18 of 27



CASE NO. 18-24227-CIV-ALTONAGA/Goodman 
 

19 
 

in the Supplement” (Krueger Decl. ¶ 57; see also id., Ex. 10, Krueger/Marchman Electronic 

Correspondence 7); and in editing the Article, her editors intended to keep it a straightforward, 

fair, and accurate report on the Supplement (see Defs.’ SOF ¶ 86).  This evidence is unrebutted 

and tends to show neither Krueger nor her editors intended to augment the credibility of the 

accusations in the Supplement by attributing them to Jane Doe herself, rather than to Delgado.    

Second, the Supplement actually states the journalist confirmed the allegations with Jane 

Doe.12  The Supplement states: “Journalist A confirmed the account directly with the victim 

herself.  Jane Doe’s instant reaction was: ‘Yes, that happened to me — how did you know? Who 

told you?’”  (Supplement 9 (emphasis omitted)).  In addition to quoting from the Supplement itself, 

the Article describes how Delgado obtained the information and summarizes the journalist’s 

confirmation of the accusations with the victim.  (See Article 4; Supplement 9).  Thus, the phrase 

“the woman claims” is a substantially accurate summary of what Jane Doe told the journalist, 

according to the Supplement.  

Third, in at least 19 instances, the Article makes clear its substance is based on “court 

documents” or a “filing.”  (Article; Krueger Decl. ¶ 66).  Certainly the headline reads “Court Docs 

Allege . . . .”  (Article 2 (alteration added)).  The repeated use of this language throughout the 

Article conveys the source of the information is the Supplement — not Jane Doe.  (See generally 

Article).  

                                                 
12 Plaintiff asserts the Supplement’s description of the journalist’s interaction with Jane Doe does not 
“confirm” the allegations against him, because Jane Doe does not state he is the perpetrator, but rather 
merely confirms she was surreptitiously dosed with an abortion pill.  (See Resp. 15).  Even though Plaintiff’s 
name is not in the quote from the victim, the Supplement states: “Journalist A confirmed what Mr. Miller 
did to Jane Doe . . . .”  (Supplement 10 (emphasis and alteration added)).  And after the Article was 
published, the journalist referred to in the Supplement wrote in a Twitter post: “the two women I spoke to 
in Florida made these abuse claims against Mr. Miller which he denied to me directly.”  (Krueger Decl., 
Ex. 17, Yashar Ali’s December 22, 2018 Twitter Posts [ECF No. 157-17]). 

Case 1:18-cv-24227-CMA   Document 221   Entered on FLSD Docket 08/27/2019   Page 19 of 27



CASE NO. 18-24227-CIV-ALTONAGA/Goodman 
 

20 
 

Fourth, the Article is candid that Delgado obtained the information from a third party rather 

than from a direct source.  (See Article 4).  The Article describes Delgado first learned of the story 

from a man she met via Twitter, then found Jane Doe on Facebook, then relayed the allegations to 

a journalist.  (See id.).  The Article further states the journalist “spoke with Jane Doe to confirm 

details about the story.”  (Id.).  The Article does not state either Delgado or Krueger spoke to Jane 

Doe directly to confirm the allegations.  (See generally id.).  

Fifth, the Article discloses Delgado’s potential biases.  It states the Supplement was filed 

in an “ongoing custody battle” between Plaintiff and Delgado that has “taken a nasty turn.”  (Id. 

2).  It also describes Plaintiff and Delgado’s relationship as marked by “acrimony.”  (Id. at 2, 4).  

By disclosing this information, Defendants invite readers to decide for themselves whether 

Delgado is credible.  Thus, under Holy Spirit and its progeny, the phrase the “woman claims” does 

not render the Article substantially inaccurate.  See Holy Spirit, 49 N.Y.2d at 67–68.  

Plaintiff relies on Easton v. Public Citizens, Inc., No. 91 Civ. 1639, 1991 WL 280688 

(S.D.N.Y. Dec. 26, 1991), to support his argument “the woman claims” is ambiguous.  (See Resp. 

15).  Curiously, Easton supports Defendants’ position.  In Easton, the defendants published a 

report describing an earlier-published Commission Report, which contained allegations the 

plaintiff “violated Federal and State tax laws” and “fraudulently billed the Medicaid program.”  

1991 WL 280688, at *1 (internal quotation marks omitted).  Commenting on the Commission 

Report, the defendants stated, “[t]hese cases [from the Commission Report] illustrate that it is 

relatively easy to steal funds from public programs for people with serious mental illnesses.”  Id. 

(alterations added).  The plaintiff — the doctor referred to in the Commission Report — alleged 

the statement including the phrase “it is relatively easy to steal . . .” was defamatory.   Id. at *1, 5 

(alteration added).  In granting defendants summary judgment, the court reasoned the allegations 

Case 1:18-cv-24227-CMA   Document 221   Entered on FLSD Docket 08/27/2019   Page 20 of 27



CASE NO. 18-24227-CIV-ALTONAGA/Goodman 
 

21 
 

identified by the defendants involving Medicaid fraud and tax fraud were “form[s] of stealing” 

and the defendants defined them as such in their report.  Id. at *6 (alteration added).  Thus, the 

claim did “not need to go to trial to resolve any ambiguity in terminology.”  Id.  

Plaintiff fails to identify any ambiguous terminology or otherwise draw a connection to 

Easton aside from citing to the general premise that a court should allow the factfinder to interpret 

a phrase if the court identifies one as ambiguous.  (See Resp. 15).  As detailed above, the 

undisputed material facts show the contested phrase is substantially accurate.13   

Plaintiff also argues this case “is squarely in line” with cases such as Karedes v. Ackerley 

Group, Inc., and Pisani v. Staten Island University Hospital.  (Resp. 12 (citing Karedes, 423 F.3d 

at 119; and Pisani, 440 F. Supp. at 170)).14  These cases stand for the proposition that a publication 

may not imply conduct graver than that described in the underlying source.  For instance, in 

Karedes, the defendant published an article on a public town meeting which suggested the plaintiff, 

the manager of a public golf course, caused the town to pay invoices for renovations which should 

have been paid by another entity.  See 423 F.3d at 115–16.  The article failed to include the fact an 

auditor clarified the town likely should have paid the invoices.  See id. at 118.  The court held “a 

reasonable jury could conclude that the article suggest[ed] more serious conduct than actually 

suggested in the official proceeding,” because the article suggested the plaintiff improperly spent 

                                                 
13 Plaintiff also cites Fine v. ESPN, Inc., No. 5:12-CV-0836, 2013 WL 528468 (N.D.N.Y. Feb. 11, 2013), 
to support his contention the “woman claims” is ambiguous.  (See Resp. 15).  While the court in Fine stated 
the general principle that questions of fact may remain “if the reports are ambiguous,” it granted the 
defendants’ motion to dismiss, finding the articles were “fair and true reports and that no ambiguity” 
existed.  2013 WL 528468, at *3. 

14 Karedes and Pisani were decided on motions to dismiss, not on motions for summary judgment.  See 
Karedes, 423 F.3d at 110; Pisani, 440 F. Supp. 2d at 171. 
 

Case 1:18-cv-24227-CMA   Document 221   Entered on FLSD Docket 08/27/2019   Page 21 of 27



CASE NO. 18-24227-CIV-ALTONAGA/Goodman 
 

22 
 

public funds, whereas the auditor indicated the opposite.  Id. at 119 (citation and internal quotation 

marks omitted; alteration in original).   

Similarly, in Pisani, the defendants issued a press release regarding the settlement of a 

Medicaid fraud complaint, stating “We deeply regret and are embarrassed by the misconduct 

carried out by former executives of the Hospital that led to this settlement . . . .”  440 F. Supp. 2d 

at 170.  The court held a reasonable jury could find this statement was not a “fair and accurate” 

report of the settlement agreement because defendants’ statement “admit[ed] the misconduct of 

former executives,” whereas “the settlement explicitly deni[ed] admission of those allegations[.]” 

Id. at 178 (alterations added).15   

Here, unlike in Karedes and Pisani, the statements in the Article do not depart from those 

in the Supplement.  The Supplement accuses Plaintiff of having an affair with and impregnating 

“Jane Doe;” then slipping her an “abortion pill,” killing her unborn child without her consent.  

(Supplement 2–3).  The Article reports those exact allegations.  (See Article 2–3).  The Supplement 

states a journalist “confirmed” the account with Jane Doe herself.  (Supplement 9 (emphasis 

omitted)).  The Article states the same.  (Article 4).    

Plaintiff insists the Article is unfair and untrue, even if it does not imply graver misconduct, 

because it gives greater credence to the accusations than does the Supplement.  (See Resp. 12).  

The only case Plaintiff cites to support this assertion is Holy Spirit.  (See id. (citing Holy Spirit, 49 

N.Y.2d at 67–68)).  Plaintiff quotes a portion of Holy Spirit reasoning the articles under 

consideration were fair and true reports of intelligence documents because they did not give 

“greater credence to those documents than was appropriate . . . .”  49 N.Y.2d at 67 (alteration 

added).  Holy Spirit supports Defendants’ position.  

                                                 
15 Plaintiff also cites cases that apply the laws of other jurisdictions.  (See Resp. 13–14).  These cases are 
inapplicable because they do not interpret New York’s statutory fair report privilege.  

Case 1:18-cv-24227-CMA   Document 221   Entered on FLSD Docket 08/27/2019   Page 22 of 27



CASE NO. 18-24227-CIV-ALTONAGA/Goodman 
 

23 
 

While Holy Spirit suggests an article can be unfair or inaccurate where it gives greater 

credence to accusations than the underlying documents, the court ultimately held the articles were 

substantially accurate even though they denoted “a sense of legitimacy which . . . could be 

characterized as imprudent.”   49 N.Y.2d at 68 (alteration added).  Here, as explained, the phrase 

“the woman claims” does not give “greater credence” to the accusations than would a review of 

the Supplement itself, which is embedded in the Article and which the reader is invited to consult.  

And, as in Holy Spirit, even if the phrase did denote some “sense of legitimacy which, in hindsight, 

could be characterized as imprudent,” id., that would not be enough to render the report unfair or 

untrue.    

2. Second Alleged Inaccuracy  

Plaintiff’s next alleged inaccuracy comes from the statement: “In an explosive new court 

filing, Delgado’s legal team alleges . . . .”  (Article 2 (alteration and emphasis added)).  Plaintiff 

argues the reference to “Delgado’s legal team” unfairly bolsters the credibility of the allegations 

in the Supplement by suggesting the Supplement was vetted by a team of lawyers when in fact it 

was filed by Delgado pro se.  (See Resp. 17).  Defendants disagree, insisting the phrase “Delgado’s 

legal team” does not make the Article substantially inaccurate because the Article makes clear the 

accusations are being made by Delgado and Delgado is an attorney.  (See Mot. 11).   

The Court agrees with Defendants.  As noted, a report is substantially accurate under 

section 74 “if, despite minor inaccuracies, it does not produce a different effect on the reader than 

would a report containing the precise truth.”  Nix, 772 F. App’x at 812 (citation and internal 

quotation marks omitted).  Courts have found articles to be “fair and true” reports of judicial 

proceedings despite containing similar minor inaccuracies.  For instance, in Abko Music, Inc. v. 

William Sagan, Norton, LLC, the court found a press release constituted a “fair and true report” of 

Case 1:18-cv-24227-CMA   Document 221   Entered on FLSD Docket 08/27/2019   Page 23 of 27



CASE NO. 18-24227-CIV-ALTONAGA/Goodman 
 

24 
 

a complaint even though the press release inaccurately stated the underlying lawsuit was filed by 

the National Music Publishers’ Association (“NMPA”), instead of by several individual music 

publishers.  See No. 15 Civ. 4025 (ER), 2016 WL 2642224, at *4 (S.D.N.Y. May 6, 2016).  The 

court rejected the argument that “crediting NMPA with filing the lawsuit provides the lawsuit 

greater legitimacy,” and explained “despite inaccurately attributing the lawsuit’s filing to NMPA, 

the press release does not report conduct that is more serious than actually alleged” in the 

complaint.  Id.; see also Tacopina v. O’Keeffe, 645 F. App’x 7, 8 (2d Cir. 2016) (holding fair report 

privilege barred the plaintiff’s defamation claim concerning drug-use allegations even though 

newspaper “misattributed the source of the cocaine allegations.”).   

Here, as in Abko, 2016 WL 2642224, at *4, the statement that the Supplement was filed by 

“Delgado’s legal team” does not confer upon the filing “greater legitimacy” because whether the 

Supplement was filed by a legal team or by Delgado (who is a lawyer) pro se does not alter the 

overall effect of the Article.  Either way, it is clear Delgado is the one making the accusations.  

(See Krueger Decl. ¶ 80).  And, as in Abko, the Article does not report conduct more serious than 

alleged in the Supplement.  See 2016 WL 2642224, at *4.  Thus, the Article’s reference to 

“Delgado’s legal team” does not render the Article unfair or untrue.  

3. Third Alleged Inaccuracy  

Plaintiff argues the statement the Supplement was “obtained” by Splinter, coupled with the 

statement Delgado confirmed its “authenticity,” improperly suggest Defendants independently 

investigated the allegations in the Supplement.  (See Resp. 17).  It is no misstatement that Splinter 

“obtained” the Supplement and verified its “authenticity.”  It is undisputed that Krueger obtained 

the Supplement from a source and confirmed its authenticity with Delgado prior to publishing the 

Article.  (See Defs.’ SOF ¶¶ 55–56, 82; Pl.’s SOF ¶ 82).  These statements do not render the Article 

Case 1:18-cv-24227-CMA   Document 221   Entered on FLSD Docket 08/27/2019   Page 24 of 27



CASE NO. 18-24227-CIV-ALTONAGA/Goodman 
 

25 
 

substantially inaccurate.  See Holy Spirit, 49 N.Y.2d at 67 (rejecting the plaintiff’s argument use 

of the word “confirmed” implies information in the document had been verified by independent 

sources rendering the articles misleading).  

4. Fourth Alleged Inaccuracy  

Fourth, Plaintiff argues the Article omits material facts from the Supplement that cast doubt 

on the veracity of the allegations.  These include: (1) the man Delgado met through Twitter said 

the story was “unverified” by him; (2) a private investigator failed to confirm the accusations with 

Jane Doe; and (3) the journalist referred to in the Supplement never published a story on the 

accusations.16  (See Resp. 17–18).   

There is “no requirement that the publication report the plaintiff’s side of the controversy.”  

Cholowsky, 887 N.Y.S.2d at 596 (citations omitted); see also Lan Sang v. Ming Hai, 951 F. Supp. 

2d 504, 521 (S.D.N.Y. 2013) (same); Alf, 953 N.Y.S.2d at 800 (same); Biro v. Conde Nast, 883 F. 

Supp. 2d 441, 478 (S.D.N.Y. 2012) (same).  Thus, the omissions Plaintiff identifies do not render 

the Article substantially inaccurate.  See Holy Spirit, 49 N.Y. 2d at 67–68 (holding articles were 

substantially accurate even though they did not disclose the unverified nature of the information).  

The Court is further persuaded these omissions do not render the Article unfair or untrue 

because, as discussed, it is undisputed the Article discloses Delgado obtained the information from 

indirect sources (see Article 4), and the Supplement was filed in a contentious custody battle (see 

id. 2).  These details convey the biased nature of the accusations and invite the reader to 

independently determine the credibility of the accusations.  Additionally, it is undisputed the 

                                                 
16 Plaintiff also asserts the Article failed to disclose a confidential source told Krueger that Delgado is “kind 
of nuts.”  (Resp. 17–18).  This statement is not in the Supplement, so the Article is not an unfair or inaccurate 
report of the Supplement for failing to mention the source’s characterization of Delgado.  

Case 1:18-cv-24227-CMA   Document 221   Entered on FLSD Docket 08/27/2019   Page 25 of 27



CASE NO. 18-24227-CIV-ALTONAGA/Goodman 
 

26 
 

Article embeds a full copy of the Supplement, which readers can review in full without leaving 

the webpage.  (See Defs.’ SOF ¶ 91).   

The cases Plaintiff relies on are inapposite because they concern alleged omissions 

implying graver misconduct than alleged in the underlying proceeding.  See, e.g., Wenz v. Becker, 

948 F. Supp. 319, 324 (S.D.N.Y. 1996) (holding a reasonable jury could find the article concerning 

CEO’s termination was unfair or untrue because omitted facts created the false impression the 

CEO altered the company’s financial statements); Bilinski v. Keith Haring Found., Inc., 96 F. 

Supp. 3d 35, 49 (S.D.N.Y. 2015) (holding a reasonable jury could find press release was inaccurate 

because it characterized the agreement between the parties as an agreement to remove “fake” 

artwork, omitting the fact the agreement did not contain any admission by the organizers of the 

exhibition that the removed works were inauthentic).  As noted, the Article — which is embedded 

in the Supplement for comparison — does not describe graver misconduct than the misconduct 

appearing in the Supplement.  In fact, by embedding the full Supplement, Defendants ensured they 

would not omit any facts at all.   

Taken together, the four alleged inaccuracies in the Article (“the woman claims,” 

“Delgado’s legal team,” Krueger “obtained” the Supplement and verified its “authenticity,” and 

the omissions) do not suggest Plaintiff engaged in graver misconduct than would a review of the 

Supplement.  Nor do the alleged inaccuracies cause the Article to “produce a different effect on 

the reader than would a report containing the precise truth.”  Nix, 772 F. App’x at 808 (citation 

and internal quotation marks omitted).  Instead, the undisputed material facts show the Article 

“essentially summarize[s] or restate[s] the allegations” in the Supplement.  Biro, 883 F. Supp. 2d 

at 478 (citation and internal quotation marks omitted; alterations added).  Accordingly, the Article 

Case 1:18-cv-24227-CMA   Document 221   Entered on FLSD Docket 08/27/2019   Page 26 of 27



CASE NO. 18-24227-CIV-ALTONAGA/Goodman 
 

27 
 

falls within section 74’s absolute privilege and Defendants have shown they are entitled to a 

summary judgment on their New York fair report privilege affirmative defense.  

IV. CONCLUSION  
 

For the foregoing reasons, it is 
 

ORDERED AND ADJDUGED that Defendants’ Motion for Summary Judgment [ECF 

No. 155] is GRANTED.  Final judgment will be entered by separate order.  The Clerk is directed 

to mark this case CLOSED, and all pending motions are DENIED as moot.  

DONE AND ORDERED in Miami, Florida, this 27th day of August, 2019.  

 

      ________________________________ 
      CECILIA M. ALTONAGA  
      UNITED STATES DISTRICT JUDGE 
 

cc:  counsel of record  
 

 

Case 1:18-cv-24227-CMA   Document 221   Entered on FLSD Docket 08/27/2019   Page 27 of 27


